Fraud Blocker Bol u nogama - Dr Sinicki

Bol u nogama

Većina nas je imala osećaj težine i bolova u nogama kao i otok nogu nakon dugotrajnog stajanja i sedenja. Uzroci oticanja nogu mogu biti različiti: bolesti srca, bolesti bubrega a često je uzrok oticanja nogu bolest vena.

Kada govorimo o bolestima vena nogu misli se na bolesti površnih i dubokih vena. Naše vene čitavog života rade protiv gravitacije omogućavajući cirkulaciju samo u jednom pravcu-ka srcu. U zidovima vena nalaze se zalisci koji svojim kontrakcijama sprečavaju da se krv nagomilava u nogama. Tome znatno doprinosi i rad mišića nogu kao i pravilan rad srca. Uspravni stav čoveka uzrokuje visok pritisak u nožnim venama. Kada nastane slabost jednog od ovih faktora, nastaje zadržavanje krvi u venama nogu pod dejstvom sile zemljine teže što vremenom dovodi do tegoba.

Kada govorimo o proširenim venama, pacijenti se najčešće javljaju iz estetskih razloga tegobe obično dugo zanemaruju, pa se jave kada je jedini vid lečenja operativni. Prvi simptomi su bol i osećaj težine u nogama, zatim svrab i pečenje kože, grčevi u listovima a zatim crvenilo i otok nogu. Navedeni simptomi se javljaju najčešće nakon dužeg stajanja ali i kod dugotrajnog sedenja. Pored toga na zdravlje vena negativno utiču i prekomerna telesna težina, životna dob, hormonalni faktori,trudnoća, šećerna bolest, kardiološka oboljenja i mnogobrojna hronična i sistemska oboljenja. Kada govorimo o dubokim venama, oboljenja mogu biti sa znatno većim posledicama. Crvenilo, otok i bol jedne noge treba da izazovu sumnju na duboku vensku trombozu koja može ugroziti život pacijenta izazivanjem plućne embolije.

Kada su u pitanju proširene vene nogu ili varikozna bolest za dijagnostiku metoda izbora je svakako ultrazvučna color-dopler dijagnostika. Color-dopler predstavlja savremenu i modernu ultrazvučnu dijagnostičku metodu kojom se precizno stiče uvid u oblik, stanje zidova krvnih sudova i kvalitet cirkulacije. Suština ove priče je da se jednom jednostavnom neinvazivnom dijagnostičkom metodom, color-dopplerom krvnih sudova na vreme mogu videti promene na venama, savetovati pacijentu promenu stila života i adekvatnim lečenjem suzbiti tegobe i time sprečiti ozbiljnije komplikacije.

Da biste zakazali pregled, molimo vas da nas kontaktirate na dole navedene kontakte, neko od naših članova će vam rado pomoći.